۱۳۸۸-۰۶-۱۹

تست امنیت و ناشناسی در اینترنت

اگر میخواهید بدانید با تنظیمات فعلی کامپیوترتان و فیلترشکنی که از آن استفاده میکنید، تا چه حد ناشناسید و امنیت دارید، این تست اطلاعات مهم و دقیقی در مورد وضعیت فعلی شما در اینترنت میدهد. پس از تست 4 دسته بندی وجود دارد. جواب تست را که دریافت کردید، در پایین صفحه معنای آن را بفارسی توضیح داده ام.

ضمنا در این وبلاگ آخرین سانسور شکنها و مطالب پیرامون امنیت در اینترنت وجود دارد. در بخش فیلترشکن وبلاگ آنها را می یابید.

این لینک را هم حتما در بالاترین در مورد خطر یک فیلترشکن جدید حتما ملاحظه کنید و مثبت بدهید چون در نیمه شب لینک کردم 50 امتیاز گرفت و رفت اخر خبرها. جان صدها نفر در خطره.

http://balatarin-ok.rr.nu/permlink/2009/9/14/1755090

برای درک بهتر تست توضیحات پایین مطلب را حتما بخوانید.

این تست توسط سایت ip.cc انجام میشود.image003


پس از انجام تست اطلاعاتی که میگیرید به صورت عکس پایین مشاهده خواهد شد.


image004


image005


دسته بندی پروکسی ها


سرور های پراکسی یک یا چند عملکرد زیر را دارند:



transparent proxy = پراکسی فرا نما

تغییری در ارسالات و دریافتی هایی که در پی آنچه مورد نیاز جهت تایید هویت و شناسایی میباشد نمیدهد.


non-transparent


تغییراتی در ارسالات و دریافتی ها بهدف ارائه خدماتی چون group annotation services, media type transformation, protocol reduction, or anonymity filtering میدهد.


پراکسی ناشناس = Anonymous Proxy


سرور متغیر هایی چون HTTP_X_FORWARDED_FOR را به هاست نمیفرستد. این باعث بالارفتن امنیت میشود چون ای پی شما نمیتواند دریافت شود. این نوع پراکسی اطلاعات آدرس آی پی استفاده کننده از آن آی پی را منتقل نمیکند و همچنین بشکل موثری اطلاعات شما و علایق وبگردی های شما را مخفی میکند.



Elite proxy = پراکسی ناشناس ممتاز (high anonym proxy )

این نوع پراکسی علبرغم مشخصه های Anonymous Proxy ، برتری مهم مخفی کردن استفاده شما از پراکسی را دارد. به معنای دیگر با استفاده از این نوع پراکسی حتی نمیتوان فهمید که شما از فبلتر شکن و پراکسی استفاده میکنید و وقتی آی پی شما کنترل میشود، کنترل کننده، کشور و شهر محل اقامت شما را نسبت به مبدا پراکسی شما خواهد شناخت. بعنوان مثال اگر از اولتراسرف ( U95 ) استفاده میکنید، امریکایی هستید و اگر از itshidden استفاده میکنید هلندی خواهید بود. این نوع پراکسی متغیر هایی چون HTTP_X_FORWARDED_FOR, HTTP_VIA and HTTP_PROXY_CONNECTION را نمیفرستد و آی پی شما نیز محفوظ و مخفی خواهد بود.


image005


image003




هیچ نظری موجود نیست: